Transparente PNG's i IE6

Alt vedrørende markup og stylesheet. F.eks. Browser bugs and fixes.

Re: Transparente PNG's i IE6

Indlægaf Thor » fre 19. dec 2008 07:05

Smukt fund kim, hvis det både virker på background-position og background-repeat, kan man jo snart ikke forlange mere, så har man jo nærmest alt hvad man skal bruge :D
"And like that... he's gone."
Brugeravatar
Thor
Administrator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Brianmanden » fre 19. dec 2008 11:50

LOL ... tråden der IKKE vil dø ! :moose:

Tak for tippet Kim ! :tup:;)

Hmmm .. jeg fik en idé ... hva med om vi laver en liste i den første post i tråden over alle de fixes der findes og evt. linker ned til den post (hvis vi kan... kan det evt. slåes til ?) hvor det pågældende PNG-fix bliver præsenteret første gang ? Så kan man hurtigt danne sig et overblik over de mulige løsninger.
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator

Geografisk sted: Vejle, Danmark

Indlægaf NielsG » fre 19. dec 2008 12:08

Brianmanden skrev:LOL ... tråden der IKKE vil dø ! :moose:

Tak for tippet Kim ! :tup:;)

Hmmm .. jeg fik en idé ... hva med om vi laver en liste i den første post i tråden over alle de fixes der findes og evt. linker ned til den post (hvis vi kan... kan det evt. slåes til ?) hvor det pågældende PNG-fix bliver præsenteret første gang ? Så kan man hurtigt danne sig et overblik over de mulige løsninger.

Super idé. :tup:;)

Det er bare at gå igang. ;)
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Geografisk sted: Statsbiblioteket

Indlægaf Kim » fre 19. dec 2008 12:39

Ja eller bare et link direkte til sourcen, og så måske en lille beskrivelse af hvad det er...
Multimediedesigner
Kim Andersen's blog om webudvikling, Google, sociale medier, SEO og Web 2.0
Min profil på Twitter
Brugeravatar
Kim
Administrator

Geografisk sted: Viby J, Danmark

Indlægaf Esben » man 29. dec 2008 22:32

Kim > Den metode skal da helt sikkert prøves af! Super :tup:;)
Esben

Indlægaf Jan » tors 15. jan 2009 10:55

Hvis der bare var "one fix to rule them all"!...har for nyligt erfaret at jeg ikke bare kunne nøjes med, mit ellers så elskede, link til Dean Edwards IE7 javascript som Brian henviser til.

Bruger det primært, fordi det fixer en del IE6 bugs, selvom det ikke løser alle. For mig var det med de transparente PNG'er egentlig bare en bonus.

Har desværre i et par projekter oplevet at det ikke har fungeret helt stabilt med png-fixet.

I dette projekt, så det dog ellers ud til at være rigeligt - Men til en kundepræsentation på en IE6 via en tynd klient og noget citrix halløj...der fungerede transparens fixet ikke... - Men på en IE6 installation på Windows 2003 server, fungerer det tilsyneladende fint. Nå, men fik fixet ovenstående problem ved at benytte "Dillerscriptet", som Kim henviser til ;)

Og der ser ud til at være vejen frem, med hensyn til at få fixet det "satans" transparens :)
Senest rettet af Jan tors 15. jan 2009 22:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jan

Indlægaf NielsG » tors 15. jan 2009 11:00

Super interessante betragtninger, Jan. :tup:

Tak for det. :)
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf NielsG » ons 4. feb 2009 21:00

Så kom jeg endelig dertil, hvor jeg også havde brug for et hurtigt png fix. :dopey: ( hmm, kan det misforståes? )

Well anyway, så er det jo super fedt at have en sådan veldokumenteret tråd at vende tilbage til. Så tak til alle. :tup:;)

Esben skrev:Jeg benytter ofte denne png-implementeringsmetode http://labs.unitinteractive.com/unitpngfix.php

Mit endelig valg faldt på Esbens fix, der virkede upåklageligt i første forsøg. :tup:;)
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf NielsG » søn 8. feb 2009 17:33

Jeg blev nødt til at droppe ovenstående fix igen. Senere i projektet havde jeg brug for at have et background-image med png transparens. Selve tranparensen fungerede godt nok, men tilgengæld blev background-positon smadret. Jeg havde brug for "top right", men billedet placerede sig i default "top left", når jar slog png fikset til.

Kim skrev:En ny måde at fikse png'er i IE6 på: http://dillerdesign.com/experiment/DD_belatedPNG/ - Ja et fedt domænenavn ;)

I denne version har man ikke brug for en 1x1px gif, eller noget. Der skal kun bruges noget JavaScript til det.
Så skriver de at det også virker til background-position og background-repeat, det har jeg ikke testet om det gør i de andre...

Det her virkede perfekt. :tup:

Well anyway, så er det jo super fedt at have en sådan veldokumenteret tråd at vende tilbage til. Så tak til alle.

:rock: Yep. What he said. :sly:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Kim » søn 8. feb 2009 18:51

Fedt at høre når der opstår "problematikker" i det virkelige liv, og at de kan løses indenfor dette emne (eller alle andre for den sags skyld :) )...
Multimediedesigner
Kim Andersen's blog om webudvikling, Google, sociale medier, SEO og Web 2.0
Min profil på Twitter
Brugeravatar
Kim
Administrator

Geografisk sted: Viby J, Danmark

Foregående

Tilbage til XHTML og CSS