HTML5 Canvas demo

Alt hvad der omhandler præsentation på internettet. Html, css, JavaScript, SEO, brugervenlighed, design, browser bugs, video, lyd osv.

HTML5 Canvas demo

Indlægaf Brianmanden » ons 5. aug 2009 19:38

Med HTML5 på trapperne kunne det jo være spændende at se hvad der er i vente. Vi har haft et eksempel som Google Wave der benytter sig af HTML5 oppe at vende (link) og her kommer så et eksempel mere.

http://9elements.com/io/projects/html5/canvas/

Undertegnede gamle mavesure mand er imponeret ;)

Linket skal puttes i FF3 eller Chrome for at virke.
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Vejle, Danmark

Re: HTML5 Canvas demo

Indlægaf Jan » ons 5. aug 2009 19:54

Men som den mavesure gamle nar jeg til gengæld er, vil jeg gerne opfordre folk til at læse http://www.zeldman.com/2009/07/16/html- ... -now-what/ og ellers bare få tilføjet zeldmans blog til deres RSS readers - Han har skrevet en del omkring HTML 5 her på det sidste, efter man har besluttet at droppe XHTML 2.

Jeg har personligt ikke noget imod HTML5 - Jeg ser frem til at det bliver udviklet og implementeret i diverse browsere. Men gisninger lyder på at der vil gå 15-20 år, før sproget er "færdigt". Selvom dele af det kan afvikles i moderne browsere den dag i dag og nogle sites allerede benytter det, så er der så vidt jeg har forstået lang vej endnu.

Men jeg ser virkelig frem til at det skal være slut med diverse javascripts for at indsætte video på en hjemmeside f.eks. - Er bare træt af at det skal tage så lang tid at få implementeret og færdigudviklet sproget :)

Men ingen tvivl om at canvas er imponerende - Du vil måske ligefrem droppe din flash-fetish Brian? :tup:;)
Brugeravatar
Jan
MMF Ninja
MMF Ninja

Indlægaf Brianmanden » ons 5. aug 2009 21:20

Jan skrev:Men ingen tvivl om at canvas er imponerende - Du vil måske ligefrem droppe din flash-fetish Brian? :tup:;)

Tak for, som altid, et par velovervejede ord med på vejen :lol:

Jeg vidste ikke engang at det var en fetish... men .. tjaeh .. jeg prøver at holde et åbent sind og se mulighederne i de forskellige tools og teknikker. Så hvis der kommer en ny teknologi der er extremt meget bedre end Flash så ja... ingen grund til at blive hængende i fortiden mens resten af verden ræser videre. Om det så bliver Canvas eller noget helt andet - det vil tiden vise ;)
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator
Administrator

Indlægaf skov » ons 5. aug 2009 21:36

Brianmanden skrev:Linket skal puttes i FF3 eller Chrome for at virke.

Næ hør nu min gode mand. Den virker altså også fint i Safari4, der får jeg faktisk også lyden med, det gør jeg ikke i FF3.5. :)

(Jeg har ikke testet hvordan det ser ud i windows.
"My software never has bugs. It just develops random features."
vudu.dk | twitter
Brugeravatar
skov
Pensioneret administrator

Indlægaf Jan » ons 5. aug 2009 21:52

Brian: I know, jeg driller såmænd også bare. Det er altid godt at have et åbent sind omkring diverse teknologier. Ingen tvivl om det.

Jeg tvivler på at HTML 5 nogensinde kommer til at udkonkurrere flash og vice versa.

Og så er der vist brug for en skåler: :drunk:
Brugeravatar
Jan
MMF Ninja
MMF Ninja

Indlægaf Thor » ons 5. aug 2009 22:34

det gør jeg ikke i FF3.5.

Weird :confused: , lyden virker fint når jeg ser den i FF 3.5 :dopey:
"And like that... he's gone."
Brugeravatar
Thor

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Brianmanden » tors 6. aug 2009 07:34

skov skrev:
Brianmanden skrev:Linket skal puttes i FF3 eller Chrome for at virke.

Næ hør nu min gode mand. Den virker altså også fint i Safari4, der får jeg faktisk også lyden med, det gør jeg ikke i FF3.5. :)

Ups .. der kan man bare se hvordan jeg render rundt og kaster omkring mig med postulater ;)
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator
Administrator

Tilbage til Front-end