Online Name Generator

Brug for input på dit design, eller vil du bare gerne vise dine evner - det er her det sker

Online Name Generator

Indlægaf NielsG » man 27. apr 2009 13:15

Online Generator
Online Name Generator er den ene gren af nyt projekt jeg har startet. Konceptet er at stille forskellige online name generators til rådighed for at generere forskellige former for data. Målet er at kunne tjene penge på sigt.

Online name generator projektet er først og fremmest et SEO projekt. Formålet er afprøve muligheder for at konkurrere om placeringer på Google i et internationalt marked.

Både "Online" og "Generator", er ifølge Google meget brugte søgeord med en masse potentiale, så jeg jeg synes jeg har været heldig med domænenavnet, til denne gren af det overordnede projekt.

Derudover er Online Name Generator projektet også et adsense projekt. Jeg tror dog, at Indtjeningsmulighederne er meget begrænsede på online services som denne. Brugerne kommer typisk for at få udført et job, og ikke for at købe noget. Derfor er kliklysten blandt sådanne brugere meget begrænset. Men projektet er velegnet til at gøre mig nogle erfaringer indefor området.

Endelig er hele projektet også et eksperiment med design af webapplikationer.
Min filisofi er at der kun skal være få, men tilgengæld gode features. Der skal være masser af overskuelighed, og tydelige grafiske hierakier. Det må gerne være kedeligt, bare det er overskueligt

Forsiden på Online Generator er IKKE designet endnu. Der er bare fyldt søgeord på, så den er klar til de første indekseringer.

Random Number Generator
Den foreløbig første konkrete service er Random Number Generator. Random Number generator er som navnet antyder en generator, der kan genere random numbers.

Jeg ved ikke, hvem der kunne finde på at bruge en sådan Number Generator, men ifølge Googles søgeordsværktøj er der temmelig mange hits på både "generate random number" og "random number generator".

Selve generatoren er programmeret på 15 minuter i PHP. Den skal selvfølgelig omprogrammeres til JavaScript, hvis jeg får nogle besøgende. Men PHP var lige den hurtige løsning til første del af hele projektet.

Random Number Generator er foreløbig færdigdesignet. Det er jævnt kedeligt applikationsdesign, men overskueligt, og meget let at bruge. :dopey:

Alle former for feedback er meget velkomment.
:)

Edit: Har efterfølgende omdøbt flyttet fokus til name generators og har derfor rettet alle titler i dette indlæg til Online Name Generator. Dette er selvfølgelig af SEO hensyn. ;)
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Geografisk sted: Statsbiblioteket

Re: Online Generator

Indlægaf Brianmanden » man 27. apr 2009 14:53

Ahaaa det er der du vil lave millionen ;)

SEO vil jeg helt undlade at komme ind på da jeg har på grænsen til nul erfaring der :)

Men lidt feedback skal du da ha´...

Sitet:
  • Jeg kunne godt bruge en "home"-knap - når man først er inde på en service er der ikke en mulighed for at navigere tilbage.
  • Services længere op på siden ! - ikke så smart at man skal scrolle ned for at komme til det egentlige indhold

Random servicen: tjek lidt op på koden - efter en hurtig test har jeg fundet følgende småfejl
  • der er ikke tjek på om minimumværdien virkelig er mindre en maksimumværdien
  • der er ikke tjek på om værdierne virkelig er tal ! Eks. kan man indtaste 1002er23 og så tolker koden det som 1002 (*host* --> http://dk2.php.net/manual/en/function.is-nan.php)

Forslag til forbedringer:
  • Mulighed for at få genereret andet end heltal - evt. en mulighed for selv at kunne bestemme hvor mange decimaler man ønsker ?
  • Mulighed for at få "blandet et array" - eks. en bingo plade - Min. 1 - maks. 90 - returnerer en blandet plade
  • Nogen af servicene kunne med fordel tilbydes som webservices ? (overvej dog her fordele kontra ulemper)
  • Flere social bookmark muligheder (læs: Facebook ;) )

Men ellers er det fint nok Niels :tup:;)

Kunne man få et par hints om hvilke andre spændende services der er under udvikling ?
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator

Geografisk sted: Vejle, Danmark

Re: Online Name Generator

Indlægaf NielsG » man 27. apr 2009 16:27

Takker for feedback, Brian. :tup:;)

Ang Sitet. Der er ingen home knap fordi der endnu ikke er noget home. Det er også derfor index.php ser ud som den gør. Det er min mening at optimere siderne hver for sig på forskellige, så Home skulle ikke gerne have nogen egentlig betydning. Hvor tit har man lige brug for et tilfædigt tal, men snupper lige et kinesisk ordsprog med i farten. Omvendt håber jeg jo også at kunne optimere på online generator, så der skal selvfølgelig fyldes noget reelt indhold på den side også.

Håber det er der, du mener at "indholdet" er for langt nede, på Random Number Generator skulle den gerne sidde lige i smasken. :dopey:

Ang. koden. Det er en feature. ;) Hvorfor skal man have en fejlmeddelselse, bare fordi man ikke får skrevet det højeste tal i det rigtige felt.

Måske det kunne være mere relevant at fejlmeddele hvis der sniger sig bogstaver ind, istedet for bare at regne løs. Det tager jeg med i overvejelserne.

Ang. Forslag til forbedringer. Flere gode imellem. Takker mange gange. :tup:;)

Ang millionen og andre services. Fuldstændigt urealistisk, men en god undskyldning overfor konen for at side foran skærmen hele weekenden. :sly: Andre services bliver også fuldstændig banale, men nu skabelonen er på plads håber jeg at være klar med numer 2 i næste weekend.
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Thor » man 27. apr 2009 17:24

Hej Niels,

Så løftede du endelig sløret for dine geniale planer ;) .

Meget sjov idé du har fat i egentlig, der er sikkert rigtig mange ting man kunne generere.
En ting jeg selv tit har søgt efter er en "nickname" generator, men den er nok lidt svær at lave på andre måder end bare at finde på en masse navne og så lade et program vælge tilfældigt imellem dem.

Flere social bookmark muligheder (læs: Facebook ;) )

Hvis du vil have flere sociale bookmark muligheder kan jeg anbefale at kigge forbi http://www.addthis.com/

Som er en "Bookmarking and Sharing" knap som bliver brugt rigtig mange steder, den er hurtig og nem at implementere.

Glæder mig til at se hvad det udvikler sig til :D
"And like that... he's gone."
Brugeravatar
Thor
Administrator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf NielsG » man 27. apr 2009 17:29

Takker igen for mere input. :tup:;)

Min social bookmarking er smidt noget hurtigt på. Tjekker lige lidt flere ud. Jeg burde jo også smide ikoner på istedet for bare at køre den som tekst.

Din nickname-generator er pænt tæt på min service nummer 2, så det glæder mig du synes det er en god idé. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Kim » man 27. apr 2009 20:59

Spændende projekt Niels :tup:

Jeg ved ikke lige hvem der vil have genereret et tilfældigt tal, men hvis du kommer til at få en god placering på det, skal der nok ryge noget trafik og lidt AdSense af den vej igennem.

Jeg glæder mig til at følge lidt med i udviklingen, og komme med forslag, forbedring etc. hvis/når disse dukker op, for det gør det jo nok. Du kan også lige sige til hvis du skal bruge et bette link på et tidspunkt, når du har færdiggjort din forside, (hvis det er der du vil have linket til), så smider jeg lige et på bloggen med en ønsket ankertekst.

Held og lykke med det i hvert fald...
Multimediedesigner
Kim Andersen's blog om webudvikling, Google, sociale medier, SEO og Web 2.0
Min profil på Twitter
Brugeravatar
Kim
Administrator

Geografisk sted: Viby J, Danmark

Indlægaf NielsG » tirs 28. apr 2009 09:23

Mange tak ska' du ha' Kim. :)

Jeg vil helt sikkert gerne have et link på et tidspunkt, det er et supergodt tilbud. :tup: Men jeg venter lige lidt, og ser hvor det er mest nyttigt. Foreløbig skal jeg lige have mine sider indekseret, så jeg kan se, hvad jeg har og hvad jeg er oppe imod.

Jeg har en fornemmelse af, at man ikke skal skyde det hele af fra starten. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Brianmanden » tirs 28. apr 2009 09:32

Thor skrev:En ting jeg selv tit har søgt efter er en "nickname" generator, men den er nok lidt svær at lave på andre måder end bare at finde på en masse navne og så lade et program vælge tilfældigt imellem dem.

Det findes allerede Thor. http://indianernavn.dk/

Jeg er meget stolt af at have fået tildelt Brian Rockersnaps som mit indianernavn - den ramte plet ;)
Hvis Niels skulle finde på at lure konkurrenterne ^ af så vil han se at indianernavn.dk har en stor ulempe - man skal hele tiden surfe frem og tilbage for at få sit næste navn. Da det jo er sjove navne man får tildelt vil man jo nok gerne se et par stykker - den udgave som NielsG koder har selvfølgelig forbedret dette til noget mere brugervenligt - ik´ ;)

Thor skrev:Hvis du vil have flere sociale bookmark muligheder kan jeg anbefale at kigge forbi http://www.addthis.com/

Hovsa da ! Den var smart - den ryger lige i favorites. Thnx 4 sharing Thor :tup:;)
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator

Geografisk sted: Vejle, Danmark

Indlægaf skov » ons 29. apr 2009 20:05

Brianmanden skrev:
Thor skrev:Hvis du vil have flere sociale bookmark muligheder kan jeg anbefale at kigge forbi http://www.addthis.com/

Hovsa da ! Den var smart - den ryger lige i favorites. Thnx 4 sharing Thor :tup:;)

http://sharethis.com/

er en anden mulighed, giver et lidt andet grafisk udtryk :)

Sorry, det blev vist lidt off-topic
"My software never has bugs. It just develops random features."
Brugeravatar
skov
Administrator

Indlægaf NielsG » lør 2. maj 2009 18:11

Så er den næste generator klar: Codename generator. :tup:;)

Codename Generatoren er en forøvelse til 3 andre generatorer, jeg lancerer i løbet af de næste par uger. En 100% identisk bare optimeret på andre søgeord, og så 2 tema navne generatorer.

Denne gang er generatoren kodet i JavaScript, hvilket gør den hurtig og letvægts. Desværre kan alle og enhver også meget let kopiere mine møgsommeligt skrevne arrays, så på sigt har jeg overvejet en form for kodning af disse. :dopey:

Så har tilføjet "sharethis"-servicen. Thors forslag til Social bookmarking, :tup:

Og endelig fik jeg lavet en rudimentær menu.

Tilsidst er jeg stødt ind i endnu nogle overvejseler omkring struktur. Hvad er mon bedst Søgemaskinemæssigt. At placere generatorerne i roden med navne som: codename-generator.php. Eller i mapper som feks: random-number-generator/index.php? :confused:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Næste

Tilbage til Feedback og Show-off