Online Name Generator er den ene gren af nyt projekt jeg har startet. Konceptet er at stille forskellige online name generators til rådighed for at generere forskellige former for data. Målet er at kunne tjene penge på sigt.
Online name generator projektet er først og fremmest et SEO projekt. Formålet er afprøve muligheder for at konkurrere om placeringer på Google i et internationalt marked.
Både "Online" og "Generator", er ifølge Google meget brugte søgeord med en masse potentiale, så jeg jeg synes jeg har været heldig med domænenavnet, til denne gren af det overordnede projekt.
Derudover er Online Name Generator projektet også et adsense projekt. Jeg tror dog, at Indtjeningsmulighederne er meget begrænsede på online services som denne. Brugerne kommer typisk for at få udført et job, og ikke for at købe noget. Derfor er kliklysten blandt sådanne brugere meget begrænset. Men projektet er velegnet til at gøre mig nogle erfaringer indefor området.
Endelig er hele projektet også et eksperiment med design af webapplikationer.
Min filisofi er at der kun skal være få, men tilgengæld gode features. Der skal være masser af overskuelighed, og tydelige grafiske hierakier. Det må gerne være kedeligt, bare det er overskueligt
Forsiden på Online Generator er IKKE designet endnu. Der er bare fyldt søgeord på, så den er klar til de første indekseringer.
Random Number Generator
Den foreløbig første konkrete service er Random Number Generator. Random Number generator er som navnet antyder en generator, der kan genere random numbers.
Jeg ved ikke, hvem der kunne finde på at bruge en sådan Number Generator, men ifølge Googles søgeordsværktøj er der temmelig mange hits på både "generate random number" og "random number generator".
Selve generatoren er programmeret på 15 minuter i PHP. Den skal selvfølgelig omprogrammeres til JavaScript, hvis jeg får nogle besøgende. Men PHP var lige den hurtige løsning til første del af hele projektet.
Random Number Generator er foreløbig færdigdesignet. Det er jævnt kedeligt applikationsdesign, men overskueligt, og meget let at bruge.
Alle former for feedback er meget velkomment.

Edit: Har efterfølgende omdøbt flyttet fokus til name generators og har derfor rettet alle titler i dette indlæg til Online Name Generator. Dette er selvfølgelig af SEO hensyn.

Andre services bliver også fuldstændig banale, men nu skabelonen er på plads håber jeg at være klar med numer 2 i næste weekend.