Det har været en travl vinterferie uge på name generator kontoret. Udover blog, ny name generator er der også blevet læst og tolket statistikker i stor stil.
Det har bla. betydet at jeg endelig begynder at forstå det store fremskridt den sidste måned. I husker måske jeg var uforstående overfor fremskridtet, fordi jeg ikke kunne se nogen nævneværdig bevægelse på de "store" søgestrenge. Jeg har nu opdaget at meget af fremgangen er kommet fra forbedring på longtail søgninger på nogle af de selvsamme "store" og meget konkurence prægede søgestrenge.
Jeg har derfor været igang med en større rewrite af
business name generator. Business name genratoren har siden lanceringen fået lov til at stå og modne og bare passe sig selv. Der har ikke været mange besøgende, pga dårlige placeringer på de oplagte søgestrenge. Men langsomt var der begyndt at komme flere forbi.
Rewriten har været meget målrettet mod long tail søgetermer som cool business names, business name suggestions, og catchy business names. Selve generator delen har også fået en brush up, så de generede navne har fået en højere kvalitet.
Håber at det hele vil være nok til på kort sigt at fordoble indgangene på denne navne generator, og måske 4 doble på lidt længere sigt. Business segmentet virker som et godt område. Så vidt jeg lige kan se er der f.eks. lidt flere kliks på de business relaterede genratorer, og dels bliver de besøgende i business sektionen generelt længere tid på siden.
Business Name GeneratorSom en konsekvens af ovenstående er den næste business name generator også på vej. Mangler bare lige lidt tekster.