Online Name Generator

Brug for input på dit design, eller vil du bare gerne vise dine evner - det er her det sker

Name Generators Blog

Indlægaf NielsG » lør 13. feb 2010 15:39

Jeg impuls købte for et stykke tid siden domænet name-generators.com, og overvejde kortvarigt at skifte domæne navn. Afviste dog tanken igen og har istedet oprettet en Name Generators Blog på domænet. Bare for at bruge det til noget fornuftigt.

Formålet med name generators bloggen:

...to write about name generators and cool names. Focus will be on usability, user interface and of course the art of making cool names.

I will deal with subjects like:

• User friendly interfaces for name generators
  • Randomness
  • How to program name generators
  • Can you make money on name generators?

Altså kort sagt det samme som i denne tråd. Det overordnede formål er selvfølgelig temmelig målrettet søgemaskineoptimering. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Geografisk sted: Statsbiblioteket

Re: Online Name Generator

Indlægaf Kim » lør 13. feb 2010 18:12

Rigtig god ide at oprette en blog til sitet.

Og sku godt gået med dit besøgstal. 1 million over et år. Damn :tup:;)
Multimediedesigner
Kim Andersen's blog om webudvikling, Google, sociale medier, SEO og Web 2.0
Min profil på Twitter
Brugeravatar
Kim
Administrator

Geografisk sted: Viby J, Danmark

Indlægaf Thor » søn 14. feb 2010 11:10

Cool idé Niels, din namegenerator "franchise" bliver efterhånden mere og mere omfattende :tup:;)
"And like that... he's gone."
Brugeravatar
Thor
Administrator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf NielsG » søn 14. feb 2010 20:57

Så er første artikel på bloggen i luften: Random numbers and random names. Skal bare lige have skidtet indekseret derfor smider jeg lige lidt ekstra links her i starten. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Evil Name Generator

Indlægaf NielsG » tors 18. feb 2010 17:40

Så skal vinterferien fejres. Det bliver med en lancering af en Evil Name Generator. :tup:;)

Jeg plejer som regel at være tilbageholdende med forventninger, når jeg lancere nye navne generatorer, men jeg er temmelig sikker på at Evil Name Generatoren bliver en succes. :sly:

Dels fordi cool evil names altid er populære, men også fordi der er forholdsvis lille konkurence på flere af de søgestrenge, hvor "evil name generator" og "evil names" indgår. I hvertfald mindre end på flere af de vanskelige som jeg har forsøgt mig med på det seneste. :loon:

Har faktisk allerede en del hits, hvor evil names indgår. f.eks. "female evil names". Men med denne nye evil name generator, går jeg mere målrettet efter bestemte søge termer. Det er f.eks. foruden de nævnte names of evil og evil girl names. :tup:

Evil Name Generator.
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Business Name Generator

Indlægaf NielsG » søn 21. feb 2010 18:07

Det har været en travl vinterferie uge på name generator kontoret. Udover blog, ny name generator er der også blevet læst og tolket statistikker i stor stil.

Det har bla. betydet at jeg endelig begynder at forstå det store fremskridt den sidste måned. I husker måske jeg var uforstående overfor fremskridtet, fordi jeg ikke kunne se nogen nævneværdig bevægelse på de "store" søgestrenge. Jeg har nu opdaget at meget af fremgangen er kommet fra forbedring på longtail søgninger på nogle af de selvsamme "store" og meget konkurence prægede søgestrenge.

Jeg har derfor været igang med en større rewrite af business name generator. Business name genratoren har siden lanceringen fået lov til at stå og modne og bare passe sig selv. Der har ikke været mange besøgende, pga dårlige placeringer på de oplagte søgestrenge. Men langsomt var der begyndt at komme flere forbi.

Rewriten har været meget målrettet mod long tail søgetermer som cool business names, business name suggestions, og catchy business names. Selve generator delen har også fået en brush up, så de generede navne har fået en højere kvalitet.

Håber at det hele vil være nok til på kort sigt at fordoble indgangene på denne navne generator, og måske 4 doble på lidt længere sigt. Business segmentet virker som et godt område. Så vidt jeg lige kan se er der f.eks. lidt flere kliks på de business relaterede genratorer, og dels bliver de besøgende i business sektionen generelt længere tid på siden.

Business Name Generator

Som en konsekvens af ovenstående er den næste business name generator også på vej. Mangler bare lige lidt tekster. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Company Name Generator

Indlægaf NielsG » tirs 23. feb 2010 16:35

Så er den næste generator lanceret. Jeg holder mig i business segmentet med en Company Name Generator. Company name generatoren genbruger generatoren fra business names til at lave company names.

Det sjove er at jeg faktisk allerede får besøg på "company name generator" på trods af at ordet company kun optræder meget sparsomt på business names generatoren. Dette skulle selvfølgelig udnyttes til fulde og derfor lavede jeg denne genbrugs generator for at gå mere målrettet efter en lang række søgestrenge omkring company names. :tup:;)

Har 1-2 af sådanne genbrugs navne generatorer i tankerne. Hvoraf den ene gerne skulle ud inden påske. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Thor » tirs 23. feb 2010 16:43

Du får rigtig lavet noget for tiden, sku fedt at projektet kører så godt :tup: ! Hail to the "generator" king :mrgreen:
"And like that... he's gone."
Brugeravatar
Thor
Administrator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf NielsG » tirs 23. feb 2010 18:05

Nu hvor der rent faktisk begynder at være en smule penge i det ville det være dumt at stoppe. Især fordi sidste name generators er forholdsvis en noget bedre forretning end de første. Og fordi en fortsat udvikling af nyt er med til at øge indtjenningen på de gamle generatorer. :tup:;)

Og så synes jeg at det er skide spændende, at se hvor langt jeg kan strække den. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Fake Name Generator

Indlægaf NielsG » tirs 2. mar 2010 16:42

Så blev forårets sidste name generator klar: Fake Name Generator Fake name generatoren er genbruger min random name generator til at lave fake names. Så igen har det mere været et spørgsmål om at forfølge andre søgeord. Denne gang selvfølgelig strenge som fake name, cool fake names og fake name generator. :tup:;)

Resten af forårssæsonnen skal bruges til at modne, nogle af de generatorer, hvor konkurrencen er høj, målrette teksterne til mere specifikke søgestrenge efterhånden som de første resultater ruller ind og endelig noget linkbuilding, som jo ellers er den suverænt kedeligste del af arbejdet. :loon:

Get your fake name at the Fake Name Generator. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

ForegåendeNæste

Tilbage til Feedback og Show-off