Online Name Generator

Brug for input på dit design, eller vil du bare gerne vise dine evner - det er her det sker

Re: Online Name Generator

Indlægaf NielsG » søn 16. maj 2010 10:43

Kim skrev:Tillykke med det Niels. Det er sku rigtig godt gået. Og fantastisk at se at kurven er opadstigende :)
Hvad med AdSense-tallene? De må da også være lidt interessante at se på med det høje besøgstal - eller?

Tak. :)

Det er de også. Og efter jeg har oprettet kanaler, kommer der også interessante data ind fra adsense. :tup:;)

Overordnet overholder jeg mine første estimater om at 1 dagligt besøg giver 1 kr om året. Tror dog at tallet kan optimeres, da jeg aldrig har eksperimenteret med palceringer og design af reklamerne.

Data er ikke store nok til at være 100% valide men tendensen er, at siderne med business generatorerne konverterer bedst, nicknames i midten, og fantasy names dårligst.

Lidt ærgeligt at mine besøgende følger det modsatte mønster. Hvor mine fantasy generatorer er topscorerne og business generatorerne er den mindste gruppe.
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Geografisk sted: Statsbiblioteket

Indlægaf NielsG » søn 27. jun 2010 20:05

Har gennemført en større opdatering på min dårligst besøgte side company name generatoren. Siden er helt nede på under 3 indgange om dagen. Den giver extremt få long tail søgninger. Virker som om siden er blevet negligeret af Google. :dopey:

Søgestengen company name generator virkede ellers som en sikker vinder, da jeg hentede en del besøgende på denne søgestreng på business name generatoren. Så hvorfor flopper en side optimeret præcis på denne søgestreng? Måske noget duplicate content, og måske for stor intern konkurrence med business name generatoren. :dontknow:

Anyway. Jeg har omskrevet en del af teksten på company name generatoren. Fjernet søgestrenge fra den konkurrerende business generator. Sørget få lidt flere interne link (bla. fra den konkurrerende generator)s. Og så også nogle få eksterne links for at få Google til lige at løbe siden over igen. :tup:;)

Company name generator. :loon:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf NielsG » lør 3. jul 2010 11:06

NielsG skrev:... efter jeg har oprettet kanaler, kommer der også interessante data ind fra adsense. :tup:;)

... siderne med business generatorerne konverterer bedst, nicknames i midten, og fantasy names dårligst...

Jeg har også oprettet kanaler på placering. Har hidtil kørt med et horisontalt banner under generatoren, og et lodret banner under savelisten i højre spalte. Det horisontalle banner giver ca. 4 gange så mange klik som det lodrette.

Meget naturlig, da det andet banner er "gemt væk" under savelisten. Reklamerne får dog en smule fokus fordi savlisten efter 6 klik begynder at udvide sig og dermed skaber bevægelse på siden. Google heatmaps viser at højre spalte er noget nær den "værste" position en adsense annonce kan have.

Derfor har jeg flyttet højre spalte til venstre, hvor klikraten skulle være noget højere. Jeg eksperimenterede også med en adsense på toppen af savelisten. Det giver noget nær en optimal placering i forhold til både teori, og hvad der sker på siden, men med det nuværende design kom det til at virke rodet og påtrængende.
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Name generator widget

Indlægaf NielsG » man 12. jul 2010 10:40

Så fik jeg færdig testet og i driftsat en beta name generator widget. Name widget'en kan ses integreret i min wordpress blog.

En andet eksempel, nemlig en band name widget kan ses på det australske band site entertainya. Her er widget'en integreret i et joomla CMS.

Formålet er igen at hive lidt goodwill og kvalitetslinks hjem. Tvivler på at det giver det store, men det har været sjovt og lærerigt at lege med javascript widgets. :tup:;)
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf NielsG » fre 23. jul 2010 19:03

Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Brianmanden » søn 25. jul 2010 10:19

9 !

Random ? ;)
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator

Geografisk sted: Vejle, Danmark

Navnegenerator. En dansk guide

Indlægaf NielsG » søn 8. aug 2010 18:30

Jeg har skrevet en dansk guide til at lave sin egen navnegenerator. Guiden har været længe undervejs, men vi skulle hen til den sidste dag i sommer ferien før den blev en realitet. :dopey:

En navnegenerator er fantastisk velegnet til folk, der gerne vil i gang med at programmere. Koden er simpel, men alligevel byder navnegeneratoren på masser af underholdning, og dermed motivation til selv at lege og eksperimentere videre. Generatoren er skrevet i JavaScript. :tup:;)

Samtidig giver guiden mig selvfølgelig også mulighed for at komme til at rankere på ordet navnegenerator her i Danmark. Det er vel også er på tide, da jeg så vidt ved er den eneste dansker, der har arbejdet seriøst med området.

Og de mange år med bloggen viste sig umiddelbart at give et godt udbytte. Kun 20 minutter efter publiceringen af blogindlægget, røg jeg direkte ind på en 4. plads på Google med en søgning på navnegenerator. :tup:

Jeg har brugt dagen på at tilmelde artiklen på et par sociale bookmarkingssite, a-nyhed og selvfølgelig også et link herfra, så positionen kan holdes og måske endda forbedres lidt efterhånden, som Google får crawlet alle stederne.

Besøgsmæssigt vil en god dansk rankering nok ikke betyde ret meget, men som sædvanlig håber jeg på lige så meget på synergi effekter, og på at den gode rankering vil få en positiv indvirkning på den linkjuice, jeg sender fra blogindlægget til mine navnegeneratorer. :sly:

Navnegenerator
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf NielsG » man 16. aug 2010 11:42

Efter at have og gået og fiflet med et redesign de sidste par uger, har jeg lige rullet et nyt design ud på mine name generators. :mrgreen:

Formålet har været at give sitet visuelt pift og et lidt mere up-to-date design. Det gamle var noget støvet og lignede noget, der havde en del år på banen. Ændringerne er hovedsageligt begrænset til headeren, menuen, knappen og forsiden og ellers kun en række mindre justeringer, for at få det hele til at spille sammen. Håber det er lykkedes, men da det grafiske jo ikke er min stærkeste side modtager jeg gerne feedback. :tup:;)

Udover det visuelle og grafiske udtryk, har det været vigtig for mig at fastholde nogle brugergrænseflade fokus punkter.

• Stor tydelig generator knap
  • Stort tydeligt genereret navn
  • Tydelig liste over allerede genereret navne
  • Tydelig menu, så flere brugere vil browse lidt rundt
  • Annonceenheder, der integrerede og ikke er for påtrængende

Jeg har benyttet lejligheden til at få lagt adsense til forsiden. Bemærk at Google for et par dage siden har ændret formatet på leaderboard banner (den bredde annonceenhed jeg bruger på forsiden). Fra spaltevisning til listevisning. Det kom noget bag på mig, da deres annonceformater stadig viser det gamle design, som egentlig havde passet mig visuelt bedre. Men de påstår at det nye format konverterer bedre, og de plejer jo at have styr på deres splittests. :tup:

Hvis i lige som mig allerede lykkeligt har glemt version 1.0 har jeg foreviget den med et par screenshots:
Online-generator-1.0-screenshot
Online-generator-1.0-forside-screenshot
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Brianmanden » man 16. aug 2010 14:57

Hrrrmmmfff ... njaeeh deeeeeet ! ;)

Jeg kunne nok ikke have lavet det bedre selv men vil dog alligevel vove et par ord.

Jeg kunne ønske mig:

- lidt mere spræl på designet - det nye design er lige lovligt firkantet - det gamle var mere blog-like og "venligt"
- lidt større kontrast ved mouse-over i menuerne - hvid-gul er ikke helt nok (IMHO) - måske en tydelig markering med en anden bullet ?

Jeg kan forstå at mange af ændringerne er fremkommet ved at vælge ud fra "hård statistik" omkring hvad der giver en stor click-rate ?
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator

Geografisk sted: Vejle, Danmark

Indlægaf codenerd » man 16. aug 2010 15:42

Hmm bort set fra jeg blev til Meaty Pirate.....

Nej, kan godt lide de nye faner, ligner mere faner, og giver mere fokus som du skriver du ønsker. Men personligt synes jeg så det gør at Generate knappen træder mindre frem, sporer du hvor mange der rent faktisk klikker på den?
Definition of a Programmer: A red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects

Fang mig her: Blog om Webudvikling | Martin Nielsen på twitter | Martin Nielsen på facebook
Brugeravatar
codenerd

Geografisk sted: Herning

ForegåendeNæste

Tilbage til Feedback og Show-off