De sidste 14 dage (5.-18.juli)) har jeg haft 5,723 besøg. Hver besøg har i gennemsnit resulteret i 2.09 sider/besøg.
68.57% af besøgende forsvandt igen efter at have set kun 1 side. (min bounce rate er altså 68.57%)
11.27% forsvandt efter 2 sider.
Tallene dækker dog over store forskelle. F.eks. har min
vampire name generator haft en bounce rate på: 85.25%. Hvor project name generatorens bounce rate har ligget på 60.40%
Forskellen kan skyldes flere faktorer.
- Mine vampire names er dårlige.
- De brugere der leder efter et vampire name er kun interesseret i vampire names.
- Project name generatoren ligger helt i top 5 på google. Måske har brugeren større tålmodighed fordi jeg er et af de første steder han besøger.
Index siden ligger naturligvis lavt, da folk ikke kan foretage sig andet end at klikke sig videre. Bounce raten er på 14.75%, hvilket jeg egentlig synes er ok, sidens kedelige design taget i betragtning. Så det det ser ud til at målsætning med siden, nemlig at lede brugerne videre fungerer ok, uden at jeg mister alt for mange på vejen.
I et forsøg på at holde længere på de besøgende, har jeg tilføjet en bjælke under generator knappen, hvor jeg linker til 2 andre name generators, som jeg vurderer er interessante for brugerne.
Eksempel:
WoW name generator.
Om ca. 3 uger vil jeg lave en sammenligning med de følgende 14 dage, for at se om jeg kan se en ændring i brugsmønstreret efter denne designmæssige ændring.