Online Name Generator

Brug for input på dit design, eller vil du bare gerne vise dine evner - det er her det sker

Re: Online Name Generator

Indlægaf NielsG » tors 30. jul 2009 20:26

jarlskov skrev:Inspireret af et blogindlæg jeg læste igår (og som jeg selvfølgelig har smidt væk nu) vil jeg opfordre dig til at lave en "Blog Post Idea Generator". Den tror jeg du kunne score stort på! :-)

Super god idé, Jarlskov. :tup:;)

Og den findes også allerede en: Blog Post Idea Generator.

Desværre viser google søgeordsværktøj kun en meget lille interesse for søgetermen "blog post idea generator". Så jeg springer nok over i første omgang. ;)

Helt personligt ville jeg også selv have meget mere gavn af en "Blog Post Generator", da det mere er tid og energi til at skrive selve indlægende, der mangler. :dopey: Hey, måske jeg skulle lave en "Time and Energy Generator" :drunk:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Geografisk sted: Statsbiblioteket

Indlægaf Thor » fre 31. jul 2009 14:10

Hey, måske jeg skulle lave en "Time and Energy Generator" :drunk:

Så garanterer jeg at du får mange besøgende, jeg vil i hvert fald besøge den hver morgen :p
"And like that... he's gone."
Brugeravatar
Thor
Administrator

Geografisk sted: Århus

Guild Name Generator

Indlægaf NielsG » lør 1. aug 2009 18:00

NielsG skrev:Hvis WoW name generatoren bliver et hit, fortsætte jeg med Brians næste idé. En Guild Name Generator. :idea:

WoW name generatoren er i løbet af et par uger blevet min mest populære name generator med lidt over 100 daglige indgange. Samtidig har de besøgende der kommer ind gennem WoW generatoren har en lavere bounce rate end f.eks. vampire name generatoren, som er min nummer 3.

Derfor kommer her som lovet:

Guild Name Generator - A name generator that make cool guild names.

Guild name generatoren tager afsæt i de tidlige brugte fantasy og WoW navne kombineret med diverse titler, der forhåbentlig gør sig som guild name titler.

Jeg ligger nu lige over 600 daglige besøgende, hvilket er ca. 75% af min målsætning. Håber guild name generatoren måske kan trække en 30-40 daglige besøgende.

De resterende 160-170 besøgende op til målet kan jeg forhåbentlig hente på bedre placering på google på de eksisterende navne generatorer efterhånden som resultatet af sommerens linkbuilding tikker ind og websitets alder stiger.

Så mange tak og masser af virtuel øl til Brian for de eminente forslag. :drunk: :tup:;)
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf NielsG » man 3. aug 2009 13:32

NielsG skrev:De sidste 14 dage (5.-18.juli)) har jeg haft 5,723 besøg. Hver besøg har i gennemsnit resulteret i 2.09 sider/besøg.
19.juli - 1. august: 8551 besøgende. 2.08 sider/besøg.
God fremgang i antal, men ingen forskel i sidevisninger.

68.57% af besøgende forsvandt igen efter at have set kun 1 side. (min bounce rate er altså 68.57%)
11.27% forsvandt efter 2 sider.
Bounce rate nu: 67.72

Tallene dækker dog over store forskelle. F.eks. har min vampire name generator haft en bounce rate på: 85.25%. Hvor project name generatorens bounce rate har ligget på 60.40%
Vampire bounce rate: 83.90%
Project bounce rate: 60.59%

I et forsøg på at holde længere på de besøgende, har jeg tilføjet en bjælke under generator knappen, hvor jeg linker til 2 andre name generators, som jeg vurderer er interessante for brugerne.

Eksempel: WoW name generator.

Om ca. 3 uger vil jeg lave en sammenligning med de følgende 14 dage, for at se om jeg kan se en ændring i brugsmønstreret efter denne designmæssige ændring. :confused:

Den samlede konklusion må vel være at ændringerne er små og uden reel betydning. :tdown:
Derimod tilfører "link bjælken" ekstra støj til grænsefladen, og tager måske noget fokus fra bookmarking boxen. Ergo dør den nok ved de næste design justeringer. :dopey:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf jarlskov » man 3. aug 2009 14:26

NielsG skrev:Den samlede konklusion må vel være at ændringerne er små og uden reel betydning. :tdown:
Derimod tilfører "link bjælken" ekstra støj til grænsefladen, og tager måske noget fokus fra bookmarking boxen. Ergo dør den nok ved de næste design justeringer. :dopey:

Test det dog, og se om det virkelig gør en forskel, eller om det bare er noget du tror :-)
Følg min Blog om Ubuntu/Linux, Open Source og nørderi generelt.
Brugeravatar
jarlskov

Geografisk sted: København

Indlægaf NielsG » man 3. aug 2009 15:41

jarlskov skrev:Test det dog, og se om det virkelig gør en forskel, eller om det bare er noget du tror :-)

Tak for påmindelsen. Det ser ud til at være rigtig sjovt at lege med. :rock:

Og det vil helt sikkert give mere valide resultater... selvom min fremgangsmåde har været særdeles videnskabelig. :sly:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Brianmanden » man 3. aug 2009 19:49

Der er et eller andet med de WoW navne der bliver genereret der stikker mig lidt i øjnene Niels... de er for lange. For mig at se så er der ofte flere navne i eet.

Eksempler:

IrinaSerythElthen
BernoutBredockTholan
^ Der kunne blive tre gode navne ud af hver af de to...

CalinaGibolt
ZekSilpal
^ .. to navne af hver af de to

Chidakackmard
^ og den der er bare liiidt for lang - og hvis osse lidt for svært at udtale ;)

Jeg har et forslag til en "feature" - du kunne indbygge et felt hvor du venligt spørger om brugeren har en anden WoW karakter og om du må få navnet på den til brug i den videre udvikling af generatoren. Så vil du hurtigt kunne danne dig et billed af "et typisk WoW-navn".

Så mange tak og masser af virtuel øl til Brian for de eminente forslag. :drunk: :tup:;)

Jeg ved godt det er tanken der tæller men smager virtuelle øl ikke lidt *bleeeh* :p ;)
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator

Geografisk sted: Vejle, Danmark

Indlægaf NielsG » man 3. aug 2009 21:21

Brianmanden skrev:Der er et eller andet med de WoW navne der bliver genereret der stikker mig lidt i øjnene Niels... de er for lange. For mig at se så er der ofte flere navne i eet.

Eksempler:

IrinaSerythElthen
BernoutBredockTholan

CalinaGibolt
ZekSilpal
Du har ret. :tup: Jeg har kortet dem noget i forhold til originalen, men jeg løber dem lige over igen, med ovenstående in mente. Et problem er dog at der vel eksisterer en del WoW konti efterhånden, så de helt korte nacne er vel allerede brugt. Har dog lige et par ideér hvordan jeg kan korte lidt mere uden at miste det random helt. Vender tilbage, når det er rettet.

Man kan dog ikke undgå at nogle navne falder helt ved siden af. Det er prisen for at navnene ikke bliver alt for forudsigelige.

Hvad siger du forøvrigt til mine guild names. Jeg har valgt at kombinere 'titel' med rene fantasi navne for at undgå de helt oplagte og måske opnå lidt mere mytiske og mystiske navne.

Jeg har et forslag til en "feature" - du kunne indbygge et felt hvor du venligt spørger om brugeren har en anden WoW karakter og om du må få navnet på den til brug i den videre udvikling af generatoren. Så vil du hurtigt kunne danne dig et billed af "et typisk WoW-navn".
Features, hvor brugeren skal taste ind tror jeg ikke på lige pt. En stor rød knap, er hvad masserne vil have. :moose:

Chidakackmard
^ og den der er bare liiidt for lang - og hvis osse lidt for svært at udtale ;)
Og du undrer dig stadig over du kun blive budt virtuelle øl. :sly:
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf NielsG » tirs 4. aug 2009 10:46

NielsG skrev:
Brianmanden skrev:Der er et eller andet med de WoW navne der bliver genereret der stikker mig lidt i øjnene Niels... de er for lange. For mig at se så er der ofte flere navne i eet.

Eksempler:

IrinaSerythElthen
BernoutBredockTholan

CalinaGibolt
ZekSilpal
Du har ret. :tup: Jeg har kortet dem noget i forhold til originalen, men jeg løber dem lige over igen, med ovenstående in mente. Et problem er dog at der vel eksisterer en del WoW konti efterhånden, så de helt korte nacne er vel allerede brugt. Har dog lige et par ideér hvordan jeg kan korte lidt mere uden at miste det random helt. Vender tilbage, når det er rettet.

wow names

Så har jeg ændret en smule i algoritmen for wow names:

Kode: Vælg alt
25% male name
20% female name
15% male name + surname
    Hvis surname er langt, skrives surname med stort
10% surnavne
07% female name + surname
    Hvis surname er langt, skrives surname med stort
05% Hvis male name + surname er kort tilføjes extra surname
03% Hvis female name + surname er kort tilføjes extra surname

Det giver væsentlig færre lange navne. Jeg har dog stadig lange navne med. Det giver fornemmelse af variation.

Derudover har jeg kortet nogle af de længste surnames, og ændret hvilke navne, der bliver skrevet med stort.

Ændringen har desværre også medført at der kommer flere gentagelser i wow navnene nu. Må kigge på dét senere. :dopey:

Tak for hjælpen igen, og en virtuel morgenbitter :drunk: til hvert ben. :tup:;)
Brugeravatar
NielsG
Administrator

Indlægaf Brianmanden » tirs 4. aug 2009 11:20

Nu virker det straks mere WoW´sk det hele .. både karakternavnene og guildnavnene :tup:

Ang. det med at alle de korte navne er taget ... hmm .. ja og nej. De sidste tal jeg så påstod at der var oprettet 11+ mill. wow-konti ! Her gælder der selvfølgelig at hver bruger/konto er unik. For hver af disse konti kan brugeren oprette flere characters og endda på flere forskellige servere ! Så bruger "MegetUnik" kan altså oprette karaktererne "Ib", "Ib" og "Ib" på forskellige servere indenfor samme konto :idea:
Sharing is caring !
Brugeravatar
Brianmanden
Administrator

Geografisk sted: Vejle, Danmark

ForegåendeNæste

Tilbage til Feedback og Show-off